ATM Sistemleri
Ankara ve İstanbul olarak 2 FIR’dan (Uçuş Bilgi Bölgesi) oluşan ülkemiz hava sahasında Saha Kontrol Hizmeti, Ankara Esenboğa Havalimanının karşısında yer alan Hava Trafik Kontrol Merkezi Başmüdürlüğünde tesis edilmiş olan sistem altyapısı üzerinden sağlanmaktadır.
Hava Trafik Kontrol Merkezi
Hava Trafik Kontrol Merkezi ile eşlenik olarak Yeşilköy, Adnan Menderes, Antalya, Dalaman ve Bodrum Yaklaşma Kontrol ünitelerinde yer alan sistem altyapısı yenilenmiş olup, SMART (Systematic Modernization of ATM Resources in Turkey) olarak adlandırılan proje kapsamında tesis edilmiş olan sistemler 2015 yılından bu yana operasyonel olarak kullanılmaktadır.
EUROCONTROL'un Tek Hava Sahası (One Sky) konseptine uyum sağlamanın yanı sıra Hava trafik kapasite ve emniyetinin arttırmak amacıyla başlatılmış olan SMART Projesi kapsamında yer alan ana sistemler:
- SDPS (Surveillance Data Processing System/Gözetim Veri İşleme Sistemi) [Yerel Tracker (İzleyici) ve ARTAS (ATM Surveillance Tracker And Server /ATM Gözetim İzleyici ve Sunucu )
- FDPS (Flight Data Processing System /Uçuş Bilgi İşleme Sistemi),
- Safety Nets (Emniyet Ağları) [STCA (Short Term Conflict Alert /Kısa Vadeli Çatışma İkazı), APW (Area Proximity Warning /Saha Yakınlık İkazı), MSAW (Minimum Safe Altitude Warning/Asgari Emniyetli İrtifa İkazı),vb.]
- Kontrolör Çalışma Pozisyonları (CWP-Controller Working Positions)
- VCS (Voice Communication Systems/Sesli Haberleşme Sistemleri)
- Recording & Replay (Kayıt ve Tekrar oynatma)
ATC sistemlerinin önemli unsurları arasında:
- Karasal ve uydu destekli yedekli yapıda ses ve radar veri iletim networkü
- Contingency durum senaryoları ile merkezler arasında rol paylaşımı
- Yedekli yapıda SDPS ve FDPS mimarileri
- Linux temelli açık mimari
yer almaktadır.
Hava Trafik Kontrol Merkezi-Operasyon Odası
Kontrolör Çalışma Pozisyonu