Hava Trafik Emniyetindeki Rolü
Hava Trafik Emniyetinde görev alan mesleklerin verdiği hizmetler, zincirin halkaları gibidir. Birisi olmaz ise diğerinin olması hiçbir şey ifade etmez.
ATSEP'in görevi; hem Hava Seyrüsefer Hizmetlerinde Hava Trafik Kontrolörü tarafından kullanılan sistemlerin (Radar ve Haberleşme Sistemleri), hem de uçağı kullanan Pilot'a doğrudan Hava Seyrüsefer Hizmeti (DME, VOR, NDB, ILS vb…) veren sistemlerin 24 saat hizmet vermesini sağlamaktır. Hava Trafik Emniyeti ancak bu şekilde sağlanabilmektedir.
Uçuş Emniyeti Parametreleri
Ayrıca, ATSEP, ILO (International Labour Organization: Uluslararası Çalışma Örgütü) meslek Grubu olarak ISCO-08'de "3155 AIR TRAFFIC SAFETY TECHNICIANS" olarak tanımlanmıştır.
www.ilo.org tan detay alınabilir.
Dünyada ATSEP uygulamalarına geçen ülkeler:
- Türkiye
- Almanya
- Fransa
- İsviçre
- Romanya
- Yunanistan
- Makedonya
- Avusturya
- Danimarka
- Hırvatistan
- Japonya
- Nepal
- Nijerya
- Gana
Diğer ülkeler de ATSEP Lisans Yönetmelikleri çalışmalarına devam etmektedirler.
ATSEP (Air Traffic Safety Electronics Personel : Hava Trafik Emniyeti Elektronik Personeli) görev sahası içinde yer alan Hava Trafik Emniyeti Elektronik Sistemleri aşağıda verilmiştir.
- Haberleşme (Communication) Sistemleri,
- Seyrüsefer (Navigation) Sistemleri,
- Gözetleme-Radar (Surveillance) Sistemleri,
- Radar Bilgi İşlem ( Surveillance Data Processing) Sistemleri